老媽下班風塵僕僕趕去教會接女兒,不料被女兒嫌動作太慢耽誤他回家看電視。兩人都覺得委屈頓時互相指責起來,上了車從看電視吵到擤鼻涕、臭襪子、、、,不得不驚訝怒氣的魔力,這些事是怎麼連在一起的。

    車子裡聲音越來越大,老媽威脅要告訴爸爸一切經過,女兒也不甘示弱揚言要上訴。老媽的油門越踩越重,兩個人變成同名同姓”You Mean”。

女兒突然問:「Why are you driving so fast?」

老媽:「Someone wants to rush home and watch TV.」

女兒:「Safety first. I don’t need to watch TV.」

老媽:「Remember what you just said.」

女兒開始轉移注意力,一邊放音樂一邊述說今天發生的事。

女兒:「Mom, my friends think I know everything. They often say “Ask Danielle, she always has answer." Mom, tell me why I am so smart?」

老媽:「Because you got my genes.」

兩人對看一眼大笑起來。

下車時女兒問:「I thought dragon and rat should get along. Why we fight so much? You don’t fight with dad.」(Mom is rat, both dad and daughter are dragons.)

老媽:「It is because we both are female. You don’t fight with daddy either.」(It is about gender.)

女兒有所頓悟的露出笑容說:「對哦!爸爸每次都會說:『你們兩個母女一大一小都一樣。』」(When dad is cleaning the house.)

     女兒看了十分鐘的電視就去睡覺,睡前他向老媽道歉,還說希望她的話沒有傷了媽媽。媽媽也道歉,一起禱告耶穌幫助我們能控制自己的舌頭,能更彼此相愛。

女兒仍不忘提醒:「你如果告訴爸爸我的事,我也會說你的事。」

老媽:「我不會說的啦。」

     女兒臉上擠滿笑容埋進被窩裡,老媽熄了他房裡的燈,也帶著笑容離開。

on Saturday, June 19, 2010 at 9:15pm

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rae 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()