Danielle is starting middle school tomorrow.  She asked to talk to mom before bed.

She asked:” If I fail on all five subjects at school will you still love me?”

Mom:”Yes, I love you.”

Danielle:” Will you yell at me?”

Mom:”Yes, I love you and I will yell.”

Danielle giggled:” It because I don’t work too hard?”

Mom:” Yes.  You always have good results if you pay attention and make effort.”

Then, Danielle prayed that she can make effort on school work and keep up good grade.  She also prayed for her consistency on doing chores at home.  She asked God to help her be a responsible person.

Mom prayed she will easily find her classrooms for different classes and adjust the changes --- new rules, teachers, and friends.

 

明天女兒就是中學生了。睡前女兒要求媽媽陪他說說話。

女兒問:如果我五科全部當掉,你還會愛我嗎?

媽媽:是的。我愛你。

女兒:你會對我大吼嗎?

媽媽:是的。我愛你但我也會大吼。

女兒聽了喀喀.... 笑起來,問:你大吼是因為我不努力嗎?

媽媽:是的。你只要用心和努力,總是有好成績的。

女兒開始為自己禱告,求神讓他在學校的課業上努力,能保持好成績。他也為自己能做好分內的家事禱告。他求神幫助他成為一個負責任的人。

媽媽為他禱告可以順利的轉換不同學科的教室,也能很快適應變化 ── 不同的校規、老師和同學。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Rae 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()